در حال بارگذاری

برگی از زندگی شهید حیدرعلی قادرسهمی

شماره خبر : 766 - https://asreatrak.ir/short/VdK3D

شهید حیدرعلی قادرسهمی فرزند محمود، سال ۱۳۴۰ در روستای «سرآسیا» سه کیلومتری شهرستان کرمان به دنیا آمد و در ۱۲خرداد سال ۱۳۵۹ بر اثر اصابت ترکش خمپاره به پهلوی راستش به درجهٔ رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک»، شهید حیدرعلی قادرسهمی فرزند محمود، سال ۱۳۴۰ در روستای «سرآسیا» سه کیلومتری شهرستان کرمان به دنیا آمد. 

پس از گذراندن دوران کودکی همراه خانواده‌اش در بجنورد اقامت کرد. در نوجوانی تحصیلات خود را تا اخذ دیپلم مکانیک به پایان رساند.  
شهید حیدرعلی رابطه‌ای خوب و صمیمی با خانواده، دوستان مخصوصاً کودکان داشت. تواضع، فروتنی و وقت شناسی‌اش زبانزد مردم بود. او علاوه بر درس، در زمینهٔ ورزش، به فوتبال بسیار علاقه داشت و عضو تیم استقلال تهران بود. اخلاق پسندیدهٔ حیدرعلی بسیار جذبه داشت، طوری که تمام بازیکنان و مربیان تیم شیفتهٔ حیدر علی شده بودند.

او ارادت خاصی نسبت به اهل بیت داشت. همانند مولایش علی(ع) دست بر سر یتیمان می‌کشید و به فقراء رسیدگی می‌کرد. قبل از انقلاب دائماً با رژیم ستمشاهی درگیر بود و همیشه در تظاهرات حضوری فعّال داشت. حیدرعلی اعلامیه‌های امام را به درودیوار می‌زد و همین امر باعث شد چندین بار همراه برادرش توسط ساواک زندانی شوند. امّا شوروعشق امام در او خاموش نمی‌شد.

وی برای انجام خدمت مقدّس سربازی به ارتش جمهوری اسلامی پیوست. پس از اتمام دورهٔ آموزشی که پنج ماه به طول انجامید، در ۱۹سالگی روانهٔ جبهه‌های نبرد شد و دلاورانه با دشمن به مبارزه پرداخت. سرانجام در حالیکه مسئولیت نگهبانی انبار مهمات در سوسنگرد را برعهده داشت، ۱۲خرداد سال۱۳۵۹ بر اثر اصابت ترکش خمپاره به پهلوی راستش به درجهٔ رفیع شهادت نائل آمد.  
پیکر پاکش در معصوم زادهٔ بجنورد به خاک سپرده شد.

انتهای خبر/دهقانی

0 نظر

ارسال نظرات